piątek, 25 stycznia 2013

Refleksyjny piątek

Zakochałam się w tym cytacie praktycznie od pierwszego przeczytania. Na początek muszę wspomnieć o samej autorce tych słów - Grace Hopper, która była niesamowitą osobą, bardzo inspirującą... Grace Hopper pełniła funkcję kontradmirała marynarki wojennej, ponadto była jedną z pierwszych (!) programistów komputerowych.
"Statek jest bezpieczny, gdy przebywa w porcie, ale nie po to buduje się statki." Cytat ten sprowokował mnie do rozmyślań nad różnego rodzaju lękami... Niezbyt lubię podróżować, wyjeżdżać daleko, w domu czuję się bezpiecznie i tu mi dobrze. Niby mi to nie przeszkadza, ale oglądając zdjęcia z różnych zakątków świata chciałabym się tam znaleźć, poznawać nowe miejsca, kultury i ludzi. Szczerze podziwiam osoby, które dużo podróżują - zostawiają swoją mniej lub bardziej uporządkowaną codzienność, przyziemne sprawy i wyruszają odkrywać nieznane. Być może kiedyś przekonam się do podróżowania, wszystko przede mną - moi rodzice na przykład na emeryturze dużo podróżują, byli pierwszy raz w życiu w Paryżu...
"Wypłyń w morze i rób nowe rzeczy." Pomimo takiego przywiązania do mojego miejsca na ziemi - nie czuję w żaden sposób ograniczenia. Moje marzenia, nowe projekty i pomysły, działalność zawodowa - to wszystko sprawia, że czuję się jakbym "poznawała nowe lądy". Żyję po prostu w swoim świecie, który być może ogranicza się do czterech ścian, Poznania, wielkopolski, ale moja wyobraźnia i marzenia sięgają o wiele dalej...
A świat zwiedzę jak już osiągnę wszystko to, o czym marzę :)

2 komentarze:

  1. Wszelkie podróże wymagają nie lada odwagi. Też jestem udomowiona, ale marząca o dalekich krainach. Piękne ilustracje, sama wyrażam się w ten sposób. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miło wiedzieć, że nie tylko ja tak mam :)
    Dzięki za miłe słowa na temat moich prac :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...