środa, 5 grudnia 2012

Zdrowe odżywianie - proste?

Zdrowe odżywianie nie zawsze jest takie proste... zwłaszcza, kiedy wokół tyle słodkich pokus...


 Jestem weganką i staram się zdrowo odżywiać. Nie zawsze mi to wychodzi i nieraz mam większą ochotę zjeść coś słodkiego niż jakieś warzywo lub owoc. A słodyczy wegańskich, wbrew pozorom, jest dość duży wybór (poza tym piekę dobre ciasta). Jednak są pewne megazdrowe produkty, na które zawsze mam ochotę i które chętnie zjadam. Ułożyłam z nich moją subiektywną listę
TOP 5 ZDROWYCH PRODUKTÓW
Przedstawiam ją poniżej. Są to produkty, które można kupić przez cały rok. Wypisane przez mnie ich właściwości zdrowotne to oczywiście nie wszystko  - wypisałam po prostu to, co dla mnie jest najważniejsze i za co najbardziej cenię dany produkt. SMACZNEGO!


1. Awokado
Można je kochać albo nienawidzić. Niektórych może odrzucać ten maślany, niedookreślony smak i dziwna konsystencja, ale jak dla mnie awokado jest przepyszne, dlatego najchętniej zjadam je na kanapce: z pomidorami i oliwkami (które się świetnie z nim komponują) bez zbędnych dodatków i przypraw. Jest nie tylko źródłem różnych witamin (A, E, C, D, z grupy B), ale przede wszystkim zdrowych nienasyconych kwasów tłuszczowych.




2. Granat
Słodki i soczysty… o jego walorach smakowych nie trzeba chyba przekonywać tych, którzy mieli okazję go spróbować. Skarbnica antyutleniaczy, jak i witamin oraz substancji mineralnych (wapń, krzem, żelazo, potas, sód).





3. Kasza jaglana
Często słyszę opinię, że jest to jedna z najzdrowszych kasz. Uwielbiam jej smak, dlatego chętnie zjadam ją bez żadnych dodatków (chociaż moim przebojem obiadowym są również pulpety z kaszy jaglanej w sosie pomidorowym). Kasza jaglana oczyszcza organizm z toksyn, zawiera liczne witaminy z grupy B oraz lecytynę. Ma również wysoką zawartość białka. 



4. Siemię lniane
Pamiętam z dzieciństwa, jak piłam raz napar z siemienia lnianego i była to dla mnie katorga. Dzisiaj nie pijam tego tłustego, mdłego napoju, a pomimo tego mogę cieszyć się cudownymi właściwościami zdrowotnymi siemienia. W jaki sposób? Mielę ziarna w młynku i zjadam w postaci proszku (który ma pyszny, orzechowy posmak). Doskonały dodatek np. do płatków. Siemię lniane zawiera m.in.: magnez, żelazo, cynk, wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, kwasy tłuszczowe omega-6. Poprawia wygląd włós, skóry i paznokci.

 
5. Kiełki
Na kanapkę lub do tortilli... Obfitujące w białka i kwasy tłuszczowe omega-3 oraz liczne witaminy. W pierwszej kolejności sięgam po kiełki brokuła (ponoć obecne w nich sulforafany stosowane są w profilaktyce nowotworów). Natomiast kiełki lucerny są szczególnie cenne dla wegetarian i wegan, zawierają żelazo i łatwo przyswajalne białko.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...