sobota, 24 listopada 2012

Joga


Moja przygoda z jogą rozpoczęła się ponad cztery lata temu.Od tego czasu z mniejszą lub większą regularnością uczęszczam na zajęcia z jogi. Miałam okazję być na zajęciach prowadzonych przez różnych nauczycieli, jednak mam swoją ulubioną nauczycielkę i właściwie w ogóle nie mam do niej zastrzeżeń. Prowadzone przez nią zajęcia to sekwencje ćwiczeń, a raczej asan o różnych charakterze: asany odwrócone, równoważne, joga kręgosłupa itp. W trakcie ćwiczeń lubię, jak wszystko jest wyjaśniane/ komentowane... co w danym momencie dzieje się z ciałem, jaka partia mięśni pracuje, jakie narządy są masowane... Nie lubię nauczycieli, którzy sprawiają wrażenie jakby kazali robić to, co właśnie im przyjdzie do głowy. W jodze lubię jak wszystko ma swoją kolejność i uzasadnienie.

Kiedyś częściej chodziłam na jogę. Trochę się opuściłam od kiedy przestałam pracować na typowym etacie. Pewnie dlatego, że miałam wtedy bardziej uporządkowany plan dnia - praca od godz. 8 do 16, po pracy we wtorki,czasami także piątki, na jogę. Odkąd mam własną działalność gospodarczą wydaje mi się także, że trudniej mi się oderwać od myślenia o niej, więc zajęcia z jogi mnie tak nie relaksują.

W każdym razie dzisiaj byłam na jodze i mam nadzieję, że będę jej częstszym bywalcem. Fajne jest to uczucie, gdy po godzinie ćwiczeń wychodzę odrobinę wyższa...

DO POCZYTANIA:

Claire Dederer "Pozerka. Moje życie w dwudziestu trzech pozycjach jogi"
Po prostu świetna książka!! Napisana zabawnym językiem - bardzo przyjemnie się ją czyta. Autorka opowiada o swoich doświadczeniach w nauce i praktykowaniu jogi, a przy tym jej podejście do tematu pozbawione jest górnolotności i filozofowania.
Claire z pomocą jogi zmaga się nie tylko ze swoim chorym ciałem, dokładniej z kręgosłupem, ale także z małymi dziećmi i modą na ekologiczne macierzyństwo, mężem - konfliktem pomiędzy jego i jej karierą zawodową (są piszącymi freelancerami).




DO POSŁUCHANIA:

Björk i jej magnetyzujący utwór "Joga"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...